התאחדות בולאי ישראל | Israel Philatelic Federation
חיפוש בקטלוג
חיפוש לפי
נושא:
שנה:
קטלוג:
חפש
נוצרים למען ישראל

 נוצרים למען ישראל

 

מדוע נוצרים תומכים בישראל?

אחת הסיבות היסודיות לכך מקורה בתנ"ך – נוצרים נצמדים לדברי אלוהים לאברהם: "וַאֲבָרְכָה מְבָרְכֶיךָ וּמְקַלֶּלְךָ אָאֹר וְנִבְרְכוּ בְךָ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה" (בראשית יב, ג). הנוצרים מאמינים שאם הם יברכו את ישראל על ידי תמיכתם, הם יזכו בהבטחה תנ"כית זו.

יש סיבות נוספות. חלק מהנוצרים תופסים את תמיכתם בעם היהודי כדרך לכפר על אלפי שנים של רדיפת יהודים בידי נוצרים. הם מודים בפרקים מבישים בהיסטוריה הנוצרית ומנסים להביא לידי תיקון באמצעות התנגדות לאנטישמיות ולאנטי ישראליות.

נוצרים רבים גם רואים בישראל בת-ברית נאמנה החולקת עימם ערכים משותפים, ביניהם האמונה באלוהים, מורשת יהודית-נוצרית משותפת, אהבת החירות והאמונה שמערכת פוליטית דמוקרטית היא הדרך הטובה ביותר להשגת חירות.

זה 40 שנה שהקרן לידידות מממשת את החזון של מייסדה הרב יחיאל אקשטיין ז"ל לבניית גשרים בין נוצרים ליהודים. כיום אחרים ממשיכים את דרכו. במהלך השנים גייסה הקרן מיליארדי שקלים, לרוב בזכות האהבה והתמיכה מצד תורמים נוצרים. כספים אלה הושקעו בסיוע לקהילות נזקקות בישראל ולצורכי רווחה, עלייה, קליטה, צורכי חירום וביטחון. ארגונים כמו "נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI) ו"השגרירות הנוצרית הבין-לאומית ירושלים" (ICEJ) פועלים אף הם לחיבור בין נוצרים ליהודים ולתמיכה בישראל.

בפעם הראשונה בהיסטוריה יש לעם היהודי מיליוני חברים שתומכים בו ועומדים לצידו. כל מי שאכפת לו מישראל ומהעם היהודי בוודאי יחגוג זאת.

 

יעל אקשטיין

נשיאת הקרן לידידות